PoveȘtri’..

Poezie despre o zi în care am trăit și am povestit despre ce am trăit, scriind.
#deja

Era.. nu știu nici măcar luna s-o zic sigur. Ce să mai zic de zi. E irelevant oricum.

Ce e relevant, e energia pe care mi-a oferit-o ziua aceea, oamenii de acolo și ce ne-am oferit unul celuilalt. Și am s-o tăvălesc jos acia, ca să facă plajă la lumini de ochi de cititor.

A, da! Și că recent am auzit că suntem în 2017, mulți înainte!

Povestea se întâmpla pe la sfârșit de șaișpe. Probabil ~noiembrie?

 


 

Sisi mă invitase la o nu știu ce chestie-concurs de poezie, cu vreo câteva ore bune înainte de începerea evenimentului. Scena era o “cafenea generală”, regizorii erau cei de la Poethree și prietenii, aveam să aflu.

Revenind, Sisi a anulat participarea ei la eveniment, dar totuși, eu m-am bucurat de invitație așa că am onorat-o de unul singur.

Ce-i drept, m-am cam tot luptat: să mă duc, să nu mă duc… e așa departe, mi-e lene, e frig, nu știu unde e aia, nu cunosc Cluju’… și lista cu motive contra e așa ușoară de alcătuit. Dar mi-am zis:

“știi ce?”

“ce atâta tot tamtam. Dacă e să îmi pară rău, măcar să îmi fie pentru că am fost acolo și nu pentru că aș fi putut să mă duc”, și dus am fost.

Țaca paca. după o vizită pe hartă, am luat-o spre cafeneaua cu pricina. Am ajuns acolo cu vreo oră și jumate după începerea jocului, cu mici aventuri urbane de rigoare prin troleele care nu știam unde duc, din cetățean în vorbă în cetățean, pe care îi întrebam de direcții.

Veni, vidi… vici de “vicii”?!

De ce? păi să zic:

Prezent și eu la fața locului, mi-am dat și eu geaca jos, ca tăt omul, și m-am infiltrat printre privitori/ascultători/artiști/copii/oameni faini, spre bar, să caut un ceai.

Nu a fost să fie, așa că mi-am luat o verișoară de a lui,: Berea.

M-am sărutat pasional cu ea până am dat-o gata. Între timp, super atmosferă. Poezie, sentimente, trăire, artă se întâmpla acolo, din toate părțile.

Rând pe rând, cei înscriși erau chemați la mecrofon de către bursucu’ bărbos cu șapcă (în poză, cel care duce în spinare sigla Poethree). Super tare omu’, ce să zic… Îi comunicasem din ochio-gesticulare că “bă nene, ne mai putem înscrie”?

Răspunsul fu prompt, că m-am și auzit chemat tocmai din fundul grădinii în față, să mă înscriu, că pesemne încă o puteam face.

 

No, și m-am dus, că doar de-. Dacă mi-o trebuit, am primit. Bursucu’, om fain, s-o ocupat pe loc de mine. Nu numa’ de înscriere. Nunununu: un maestru malefic, dom’le, parcă încă îl aud:

“Știi cine urmează, nu?” (a, și asta în fața mulțimii, la microfon era conversația)

No… Ce-ai făcut mă nene, mă!?

Mi-a dat cu retoricism de m-a julit, am făcut haz de necaz din seria csf, n-ai csf, nu m-a lăsat omu’ să plec și ‘o’ trebuit să-mi manifest înscrierea cât și participarea, pe loc, tremurându-mi poezia la microfon, după o scurtă tură de râs aproape forțat.

 

Cu o așa stângace performanță, mi s-a cerut un bis mai serios din partea juriului. Am refuzat totuși să mă repet, la gândul că data viitoare o s-o fac bine din prima. Nu că aș fi făcut-o neapărat rău de data asta, atât că prima oară în fața publicului, la microfon, debutând… nu am prea avut loc de propria-mi emoție să mă desfășor cileanu’.

A fost  o zi super. Am avut plăcerea să trăiesc poezie în direct, de la mamele și tații lor. Sper să ne mai tot adunăm așa, nu neapărat în cadrul unui concurs, cât a unor întâlniri poetice unde să schimbăm idei, rime, ritmuri și perspective, energie faină.

Aplaud inițiativa și oamenii care au fost părtași. A fost Vici, pentru că mi-am înfruntat temerea și emoția, (să-l numesc viciul) pe care îl aveam de a vorbi în public.

Poezia cu care am debutat e descrierea unei fotografii pe care o făcusem cu ceva zile înainte de eveniment. Poate fi găsită aci (click).

Unii m-au întrebat ce înseamnă berelă. E un simplu joc de cuvinte și silabe. Și face trimitere la caracterul rebel al bărbii cât și la gustul inconfundabil al unei beri negre și bune.

Vorba aia, pace pentru Poethree, poezii ș-artiști, oameni.

De nu-i cu durere, lasă o părere. (Feedback below)

